Nuffnang Ads

Isnin, 8 Ogos 2011

Bonus Kakitangan Awam Tahun 2011

Salam sejahtera semua...

Berita baik buat penjawat awam atau kakitangan kerajaan di Malaysia iaitu pemberian bonus SETENGAH BULAN GAJI atau MINIMA RM 500 baru sahaja diumumkan sebentar tadi di Buletin Utama TV3.



Lebih kurang jam 8.00pm pada hari Isnin bertarikh 08 Ogos 2011, pengumuman itu dibuat sebagai berita pertama buletin. Apa yang aku fahamkan jika bonus setengah bulan gaji, seseorang bergaji pokok RM 2000 sebulan, maksudnya akan memperoleh Bonus RM 1000. Bagi yang minimum RM 500 pula aku fahami jika seseorang bergaji pokok RM 800 sebulan, maka bonus yang akan diberi adalah RM 500. Kaedah pemberian bonus yang lebih terperinci masih belum diberitahu. Tempoh pemberian bonus pula diberitahu akan diberikan sebelum pertengahan bulan Ogos 2011.

Pertama sekali aku bersyukur kerana aku termasuk golongan kakitangan kerajaan dan memperoleh setengah bulan gaji yang tak perlu aku bagitahu jumlahnya.. Aku jangkakan pada penghujung tahun ini akan menyusul pemberian bonus setengah bulan gaji lagi. Jika menjadi kenyataan, sangat-sangatlah aku bersyukur kerana aku boleh 'boost' simpanan bulanan aku yang tak seberapa.

Untuk makluman CUEPAC meminta bonus 2 bulan gaji sejajar dengan kenaikan harga barang dan kos sara hidup yang kian meningkat. Akhir sekali aku ingin mengucapkan terima kasih di atas pemberian bonus kepada semua kakitangan kerajaan termasuk pesara kerajaan walaupun tidak sebanyak yang diminta oleh CUEPAC.

Sekian, selamat menguruskan bonus wang anda....




2 ulasan:

  1. em, rupe2nye... bonus yg diperolehi tahun ni kene tolak kwsp ek... aku punye kene tolak rm 88 klo x silap... haishhh.....

    BalasPadam
  2. jangkaan aku mengena pghujung tahun ni ada bonus lagi... wooohaaaaa.....

    BalasPadam