Nuffnang Ads

Khamis, 9 Februari 2012

Hadiah Buku Cerita Malaysia Tidak Ke Piala Dunia

Salam sejahtera...

    Aku nak kongsi satu cerita di mana aku secara tak sengaja terlibat dengan satu kuiz yang ditawarkan oleh saudara Barracudas dari HMC ( Harimau Malaya Club ). Penglibatan aku dalam kuiz ini secara suka-suka dan spontan. Di bawah adalah soalan yang dikemukakannya :-

Citer mcm ni , ku dpt buku yg judul " Cerita Malaysia tidak ke Piala Dunia " about last october , masa tu nak dtg tgk final piala malaysia , tpi taulah apa yg menyebabkan ku tak dpt ke stade gara2 isu ....... ( ah , citer panjang , klau lu know the story , good dan duduk diam )

3 bulan kemudian , iaitu bulan skrang , bulan januari , ku dtg sinilah utk CNY . msa tu sempat jumpa my gf dan kwn2 kat uni dulu . kebetulan kwn yg ku temui tu pun peminat bola msia , dan sebelum ku nak pulang , dia sempat beri the same book again . mula2 tolaklah , tpi dia kata dia ada extra copy , so out of respect , terima je lah .

so skrang ku ada 2 buku , and i will like to give it away . ku akan dtg ke msia lagi utk tgk piala afc mtch melibatkan kelate ( bukan my fav tim , tpi tim yg ku kagumi dari segi pengurusan dan professialme ) . so siapa dpt jawab soalan ni dgn betul , dia akan dpt hadiah , iaitu buku " Cerita Malaysia tidak ke Piala Dunia " .


Soalannya adalah ini :

K Gunalan sangat cergas , begitu juga Dollah Salleh . Cuma masalahnnya , nenek saya lagi cergas dari Zainal Abidin Hassan , dan nenek saya sudah mati . Jurulatih siapa yg berkata demikan ?

tarikh tutup ialah 13/2/12 , jam 0500 .org pertama yg dpt jawab soalan dgn betul akan dpt buku dari saya sendiri pada hari perlawanan pertama AFC Cup diantara Kelantan vs Navibank Saigon pada 7/3/12 .

ada 3 syarat je . 1 , ku tak akan bagi klu , so korang tnya uncle google , tnya rakan , pergi ke FAM cari org yg blh jawab , ke library cari buku , apa2 cara pun blh , tpi as i said again , i will not give any clue . kedua , hnya jawapan yg post kat sini akan dikira ( kat shoutbox akan disqualified ) dan ketiga , hntar sebanyak jawapan pun blh , tpi janji ikut rule ke-2 .

so tunggu apa lagi , jom cari jawapan !!

 Posted 27 January 2012 - 06:29 PM


Jadinya, semasa di dalam shoutbox kopitiam lagi ramai yang meneka tetapi tiada jawapan tepat. Dan jawapan aku yang terdekat masa percubaan awal adalah Karl Heinz Weigang. Di dalam thread pula ada yang mencuba pelbagai jurulatih - jurulatih yang pernah memegang jawatan Jurulatih Pasukan Bola Sepak Malaysia.

Antara jawapan-jawapan yang diberi oleh rakan-rakan yang lain adalah Mohd Shah Norbit, Khaidir Buyong, Sami Vellu ( yang ni aku tak leh tahan... bila masa beliau jadi jurulatih? hahaha... aku rasa rakan yang bagi jawapan ni sedang meroyan agaknya.), Sultan Ahmad Shah ( rakan yang bagi jawapan ni pun sama meroyan ), Steven Bena, Bertalan Bisckei, Ken Warden,  Bernard Schumm, Steve Wick, Smike Pejic,  Ruben Omar Larossa, Hatem Soussi, Josef Venglos, Frank Lord, Richard Bate, M.Chandran.

    Percubaan aku yang kedua di dalam thread adalah Claude Le Roy, salah jugak. Percubaan ketiga, Terry Venables, pun masih tidak tepat. Percubaan yang keempat, Trevor Hartley. Jeng.... jeng.... jeng... Akhirnya, saudara Barracudas mengisytiharkan :-

slm ahad semua , baru balik dari ziarah rumah org . Sukacita dimaklumkan bhawa pertandingan ni dah tutup , krna akhirnya ada seorang jwb dgn betul , siapa dia , tunggu selepas saya bngun dari tidur petang ya...
 Posted 29 January 2012 - 02:49 PM

   Tunggu punya tunggu waktu petang pun dah melabuhkan tirainya. Pada tengah malam akhirnya saudara Barracudas mengumumkan :-

ok guys , sebelum saya umum org tu , biar saya jelas sikit biodata dia .

dilahirkan pada mac 16 1947 di donchaster , beliau merupakan pemain squad belia di west ham sebelum mnyertai squad senior west ham , walaubagaimanapun dia hnya main 4 mtch sahaja sebelum ke pasukan bournemouth , tim dimana syamsuri mustafa pnh berlatih di sana .

selepas membuat penampilan sebanyak 42 kali dan hnya jaring 2 gol , pada 1969 beliau bersara dari main bola sepak dan meneruskan kerjaya bola sepak dlm bidang kejurulatihan . beliau start jadi jurulatih di pasukan sama iaitu bournemouth selama 1 thun je ( 1974-1975) , sebelum dia jadi caretaker coach di tottenham hotspur , sementara tunggu terry venables dtg . pada thun 1988 , dia dtg ke malaysia sebagai jurulatih kebangsaan selama 2 thun sebelum dipecat pada 1990 .

org yg saya maksudkan ialah nama dia siapa ?


nama dia trevor hartley . so congrats fakhrulz , u are the winner !!!!!!
January 2012 - 12:20 AM
 
Untuk makluman, jawapan-jawapan yang aku berikan tu hampir semuanya aku rujuk kat wikipedia.. hahahaha.... Jangan marah ye kawan-kawan.... Setelah beberapa waktu berbincang mengenai penghantaran buku tersebut, akhirnya buku tersebut tiba juga melalui perkhidmatan Pos Laju..





    Akhir sekali, ucapan ribuan terima kasih diucapkan kepada saudara Barracudas kerana menyumbangkan satu soalan kuiz beserta hadiahnya... Keikhlasan beliau dalam menunaikan janjinya amat aku hargai....  Sekian, terima kasih...


Rujukan :-

    Forum Harimau Malaya



1 ulasan:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    BalasPadam